martes, 15 de diciembre de 2009

3. Seguiment i evolució de la webquest

L'elaboració d'una webquest és realment un món que desconeixia, i que m'ha semblat molt interessant. Confeccionar un material didàctic, ja desperta la inquietud d'haver de pensar, escollir, cercar, imaginar, etc. tot allò que ha de ser o creus que pot cridar més l'atenció dels alumnes, si a tots aquests interrogants adjuntem el fet de treballar en grup, i amb una eina poc usual i que desconeixes elfuncionament, i cada pas és un descobriment, i cada progrès una satisfacció, el resultat final es realment gratificant.
L'objectiu de la nostra webquest ha estat crear un material que fos útil i que treballes aspectes relacionats amb l'interculturalitat com: cultura, diversitat cultural, respecte, tolerància, comrpensió, prejudicis, etc. Intentem combatre alguns d'aquests conceptes i reforçar-ne d'altres.
A banda de tot això, creiem que el nostre treball, la nostra webquest, sí que es pot considerar que treballa per una educació interucultural, ja que tot i que a nivell bàsic el que pretenem és transmetre i realitzar un intercanvi d'informació i de coneixement de diferents cultures, creiem que aquesta interiorització de coneixements pot provocar,sempre i quan hi hagi un aprenentatge significatiu (les cultures i la informació ha de ser important, motivadora, i d'interés per als usuaris de la webquest), posteriors beneficis en la resolució de conflictes i en la relació entre els iguals.
Hi ha un foment d'actituds cap al treball col·laboratiu i el treball en grup, ja que hi ha tasques que només poden assolir-se amb ajuda i treball en equip, per tant, és important l'aplicació i la constància de tots els membres del grup i del sacrifici d'aquests pels companys.
Hi ha un treball de recerca, d'anàlisi, de selecció, de negociació d'informació, amb els quals es treballen procediments bàsics i necesasris en l'aprenentage i ensenyament. Per aquesta raó, pot ser un mateiral potencialment útil i d'interés didàctic per a certs col·lectius i grups, i la finalitat del material és també aquesta, ser útil i obtenir els resultats esperats amb la seva execució.
Referent a l'execució i el funcionament que hem seguit per part del grup ha estat força positiu, ja que hem participat equitativament tots els membres, i tots en hem implicat en mesura a les possibilitats individuals de cadascú.
L'organització i el plantejament que ens vam marcar va ser el següent:
- En un inici vam establir un calendari que tots poguessim dur a terme.
- Marcant els dies que haviem de tenir les lectures preprarades i entregar l'esborrany.
- Després vam haver de escollit quina opció voliem dur a terme, i gràcies a l'experiència d'un company en l'àmbit educatiu vam escolir l'opció per tal de poder apriftar l'experiència pràctica d'aquest.
- Desprès el treball va consistir en anar fent propostes i modificacions d'aquestes fins obtenir el resultat final.
Va ser un treball difícil ja que ens vam anar trobant amb entrebancs durant el procès però els vam anar solucionant i finalment vam realitzar un treball força satisfactori.

No hay comentarios:

Publicar un comentario