El material que he avaluat, ha estat una webquest ja que el fet d'haver realitzat una anteriorment, facilita la comprensió i el possible anàlisi d'aquesta i poder extreure conclusions més encertades i més properes a l'experiència de PACs anteriors.
He escollit una webquest relacionada amb l'àmbit de la interculturalitat principalment, tot i que està interrelacionada amb altres àrees. Aquesta webquest està dirigida a alumnes de segon cicle de l’E.S.O. però pot adaptar-se a diferents nivells modificant els continguts a treballar.
És una webquest que treballa sota el model assimilacionista ja que intenta fomentar el coneixement d’altres cultures i la transmissió d’informació i de coneixement mínim per enfortir la relació entre iguals, i el respecte i la tolerància vers els altres, creant així una actitud positiva cap a la diversitat cultural. Per tant, la utilització de l’educació intercultural com una eina i un mitjà per fomentar aquest tipus d’actituds, fa que es situï en aquest tipus de model.
Per tant, hi ha un treball cap a l’educació intercultural, i es treballa la interculturalitat de forma activa.
Per altra banda, a nivell pedagògic, és un recurs molt ben estructurat, molt organitzat, amb un llenguatge adequat als alumnes als quals va dirigit, i amb una fàcil execució per part del mestre que vulgui dur a terme l’activitat amb els seus alumnes. Predominen els procediments de reflexió per part dels alumnes, un treball col•laboratiu per tal d’assolir la tasca, la necessitat de saber cercar, seleccionar i tractar correctament la informació, i tenir coneixement de les eines com el programa power point, o saber realitzar un document hipertext, són els procediments i activitats que han de desenvolupar i realitzar per tal de fer la tasca proposada per la webquest i assolir-la amb èxit. Hi ha una diversitat de processos implicats, i això comporta que sigui una activitat força complerta.
Tot i això, hi ha certs aspectes que serien millorables. Es presenta una webquest visualment poc atractiva, i això pot ser perjudicial en un primer contacte i en la presentació de la tasca. Un format més actual, amb colors més vius, i amb imatges més actuals i més properes als alumnes, pot fomentar una motivació inicial més alta per part dels alumnes i per tant, millors resultats.
Per altra banda, hi ha un anàlisi i una contextualització d’una cita d’un personatge concret, i també caldria fer una revisió d’aquesta cita i escollir-ne una que sigui molt més propera més significativa i més coneguda pels alumnes, per tal que els motivi més i els sigui més fàcil identificar-se amb ella, i per tant, aconseguir més implicació i una interiorització significativa del que s’està treballant. Per últim, un plantejament d’activitats més adequades als recursos i a les possibilitats que ofereix la xarxa, com per exemple, l’edició d’un espai web entre tots els alumnes, o l’intercanvi d’informació i de treballs amb alumnes d’altres centres a partir de xarxes socials que ofereix Internet pot ser molt més motivador i atractiu que realitzar una presentació power point, o un document hipertext.
Amb això, val a dir que, tot i que estigui molt ben plantejada i estructurada, una revisió i actualització per tal de fomentar l’aprenentatge més significatiu possible, serien molt positius per als resultats de la webquest. És un recurs útil, que potencia l’educació intercultural, i que realitzant alguna adaptació i algun canvi, pot ser potencialment molt favorable utilitzar-lo tant en l’àmbit que al que s’ha destinat, i inclús ampliar el ventall de públic i de possibles usuaris.
He escollit una webquest relacionada amb l'àmbit de la interculturalitat principalment, tot i que està interrelacionada amb altres àrees. Aquesta webquest està dirigida a alumnes de segon cicle de l’E.S.O. però pot adaptar-se a diferents nivells modificant els continguts a treballar.
És una webquest que treballa sota el model assimilacionista ja que intenta fomentar el coneixement d’altres cultures i la transmissió d’informació i de coneixement mínim per enfortir la relació entre iguals, i el respecte i la tolerància vers els altres, creant així una actitud positiva cap a la diversitat cultural. Per tant, la utilització de l’educació intercultural com una eina i un mitjà per fomentar aquest tipus d’actituds, fa que es situï en aquest tipus de model.
Per tant, hi ha un treball cap a l’educació intercultural, i es treballa la interculturalitat de forma activa.
Per altra banda, a nivell pedagògic, és un recurs molt ben estructurat, molt organitzat, amb un llenguatge adequat als alumnes als quals va dirigit, i amb una fàcil execució per part del mestre que vulgui dur a terme l’activitat amb els seus alumnes. Predominen els procediments de reflexió per part dels alumnes, un treball col•laboratiu per tal d’assolir la tasca, la necessitat de saber cercar, seleccionar i tractar correctament la informació, i tenir coneixement de les eines com el programa power point, o saber realitzar un document hipertext, són els procediments i activitats que han de desenvolupar i realitzar per tal de fer la tasca proposada per la webquest i assolir-la amb èxit. Hi ha una diversitat de processos implicats, i això comporta que sigui una activitat força complerta.
Tot i això, hi ha certs aspectes que serien millorables. Es presenta una webquest visualment poc atractiva, i això pot ser perjudicial en un primer contacte i en la presentació de la tasca. Un format més actual, amb colors més vius, i amb imatges més actuals i més properes als alumnes, pot fomentar una motivació inicial més alta per part dels alumnes i per tant, millors resultats.
Per altra banda, hi ha un anàlisi i una contextualització d’una cita d’un personatge concret, i també caldria fer una revisió d’aquesta cita i escollir-ne una que sigui molt més propera més significativa i més coneguda pels alumnes, per tal que els motivi més i els sigui més fàcil identificar-se amb ella, i per tant, aconseguir més implicació i una interiorització significativa del que s’està treballant. Per últim, un plantejament d’activitats més adequades als recursos i a les possibilitats que ofereix la xarxa, com per exemple, l’edició d’un espai web entre tots els alumnes, o l’intercanvi d’informació i de treballs amb alumnes d’altres centres a partir de xarxes socials que ofereix Internet pot ser molt més motivador i atractiu que realitzar una presentació power point, o un document hipertext.
Amb això, val a dir que, tot i que estigui molt ben plantejada i estructurada, una revisió i actualització per tal de fomentar l’aprenentatge més significatiu possible, serien molt positius per als resultats de la webquest. És un recurs útil, que potencia l’educació intercultural, i que realitzant alguna adaptació i algun canvi, pot ser potencialment molt favorable utilitzar-lo tant en l’àmbit que al que s’ha destinat, i inclús ampliar el ventall de públic i de possibles usuaris.
No hay comentarios:
Publicar un comentario